ברוכים הבאים לעידן הפרומו-כלכלה

ברוכים הבאים לעידן הפרומו-כלכלה

בשוק המקוון התחרותי של ימינו, קודי קופונים ותוכניות נאמנות הם דבר שבשגרה. אך השאלה הנשאלת היא - במחיר של מה?

המבצעים מגיעים ישירות אליכם

בעידן הנוכחי, המבצעים מותאמים אישית ומגיעים ישירות אליכם - בדוא"ל, במסרונים, ברשתות חברתיות ובאתרי אינטרנט. לקוחות מחפשים מבצעים באופן אקטיבי או מקבלים המלצות בהתאם להיסטוריית הרכישות שלהם תוך כדי גלישה באפליקציות של החנויות בסמרטפון. כל זאת בתמורה למסירת פרטים אישיים.

חברות משתמשות בנתוני רכישה, שותפויות קמעונאיות או נתוני צד שלישי כדי לדעת אילו מוצרים אתם קונים. תשלום לחברות חיפוש ומדיה חברתית מסייע למשווקים לדייק את ההצעות שלהם. אפילו נתוני מיקום יכולים לעזור בהתאמת המלצות למזג האוויר.

בניית אתר קופונים כאסטרטגיית שיווק

בניית אתר קופונים הפכה לחלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה השיווקית של מותגים רבים. דוגמה לכך היא שיתוף הפעולה של המותג Perry Ellis עם פלטפורמת השיווק Bluecore, אשר אפשרה להתאים את המסרים השיווקיים בהתאם ל"זיקת ההנחה" של הלקוח - הנטייה שלו לרכוש במבצעים. כך, חובבי מבצעים נחשפו ליותר הנחות בעוד שחובבי קניות במחיר מלא כמעט ולא ראו את הפחתת ערך המותג.

דוגמה נוספת היא מותג האיפור רימל, שפיתח אפליקציית "Shazam למייקאפ" המציעה מוצרים בהתבסס על תמונות סרוקות של פנים. גם נייקי שדרגה את תוכנית המועדון NikePlus להטבות כמו משלוח מהיר חינם ומרצ'נדייז בלעדי.

הפתרונות של בניית אתר קופונים

בניית אתר קופונים מאפשרת למותגים להתמקד בנאמנות ארוכת טווח של הלקוחות במקום במכירה חד פעמית. שליחת מיילים ממוקדים ורלוונטיים ללקוחות במקום "הפצצות" המוניות. וכמובן, איסוף מידע יקר ערך על הרגלי הרכישה של הלקוחות תוך מתן ערך מוסף.

במחקר של Accenture על כמעט 30,000 צרכנים, 47% הביעו תסכול כאשר חברה לא משתמשת במידע האישי שלהם כדי להתאים אישית את המעורבות איתם, ו-43% מעדיפים לעשות עסקים עם חברות שמשתמשות בנתוניהם כדי להתאים מבצעים ומחירים.

יחד עם זאת, חשוב לציין שבניית אתר קופונים מעלה שאלות של פרטיות. צרכנים נדרשים למסור את המידע האישי שלהם בתמורה להנחות, מה שמלמד אותם ש"ויתור על נתונים הוא פשוט חלק מהחיים".

עובדות ודוגמאות:

  • מותג הבגדים Express ניהל קמפיין עם Bluecore שהמליץ ללקוחות על מגוון מוצרים באותה התאמה אך בצבעים שונים בהתבסס על רכישות קודמות או פריטים שהם גלשו באתר. שיעור הפתיחה של המיילים היה גבוה ב-102% מקמפיינים רגילים.
  • לפי Honey, מספר העגלות בהן המשתמש הממוצע מוצא קופון מדי שנה עלה ב-33%.
  • מחקר בהובלת ד"ר טורו מראה שלמרות החששות מפרטיות, התנהגות הצרכנים לקבל או לא הנחות היא לא צפויה סטטיסטית ומשקפת "תחושה של חוסר תועלת" בנושא.
  • מותגים כמו אאוטדור וויסז מפתים לקוחות עם הצעות בלעדיות תמורת הרשמה לניוזלטר כבר מהרגע הראשון שנכנסים לאתר.

לסיכום, בניית אתר קופונים מהווה פתרון אפקטיבי עבור מותגים להתאים אישית הצעות, לבנות נאמנות לקוחות ולהשיג מידע יקר ערך - אך במחיר של פרטיות הצרכן. על אף שחלק עדיין משלימים עם זה בתור "חלק מהחיים", השאלה היא האם המחיר שווה את זה בטווח הארוך. האם מבצע הוא לגיטימי להחלפה במידע אישי? וכיצד ישפיע הדבר על החברה בעתיד? רק הזמן יגיד.